Ridvad, rullid, nöörid...
Re: Ridvad , rullid , nöörid...
Tuu Cortland peaks olema klaasfiiber ritv. Entusiastid koguvad siukseid, parandavad, hooldavad ja muudkui püüavad. Järelturu väärtus rahaliselt kõrge ei ole, niiet müüa ei tasu. Püüda võiks ju täitsa tore olla. Kas heita oled proovinud?
Re: Ridvad , rullid , nöörid...
Seda cortlandi ritva müüdi komplektina koos rulliga . Soovitatav nöör #8 . Aastad peaks ka selguma , mingi jutt oli 1969.
Re: Ridvad , rullid , nöörid...
Kihvt restaureerimisprojekt oleks kõik puhtaks lõigata ja täpselt samasugusena tutikana taastada!
Re: Ridvad , rullid , nöörid...
"Restauraatori" käes see ritv paistab , et on käinud juba . Liited , vähemalt pildil ei ole need , rõngaste arv (8,5 jalane ,7 rõngast ) on kuidagi vääääga imelik. Originaalis peaks olema sellel alumiiniumliited .Neid alu liiteid ei saa maha ei leotades ega keetes ega vandudes . Järelikult võib olla nii , et ritval on keskelt jupp "kadunud".Kui niisugune vanake oleks Fisheri plankudel tuleks see igal juhul taastada. Aga Fisheri plankudele ei viita miski . (Fisheri plangud on siledad) . Siis võiks pakkuda , et plangud on nt. Heddonilt . Kui taastamisprojekt ette võtta , siis ruttu teist samasugust otsima , 2-st teha 1 on kõige kindlam moodus saada endale asjalik asi .
Re: Ridvad , rullid , nöörid...
Liited tunduvad küll alumiiniumist olema:
Parandatud on seda ritva küll aga kas ritv on Meistri või "meistri" käes taastatud on üks küsimustest millepärast ma pole veel julgenud seda nööriga katsetada
Parandatud on seda ritva küll aga kas ritv on Meistri või "meistri" käes taastatud on üks küsimustest millepärast ma pole veel julgenud seda nööriga katsetada
Re: Ridvad , rullid , nöörid...
Võin muidugi eksida , aga mulle tundub , et seal liidetel on üks detail puudu , mis on nagu vabrikuritvadele omane . Niisugused vanad klaasfiibrid saab pooleks ainult kui ise "õnnestunult" peale kukud , auto ukse vahel ... kalaga on neid võimatu pooleks saada , ritv on viimane mis järgi annab.
Re: Ridvad , rullid , nöörid...
Täna oli kirjutamise päev , viimane paranduste /kaltsulaki päev . Valmis said siis
- Manused
Re: Ridvad , rullid , nöörid...
Ma üritaks rääkida mõne sõna ritvade kaalust .
Kogu selle ridvategemise aluseks on tegelikult nöör. Missuguse profiiliga nöörile hakkad ritva tegema , sellele nöörile vastava profiili pead sa ka ridvale valima . See annab nagu aluse , mis paindega ritv peab olema.
Nööri klass ( aga see tähendab raskust ) hakkab määrama kui raske peab ritv olema . Ridvas toimivad jõud on suurelt kolme sorti . Ristipidi murdvad jõud , pikkupidi kokkusuruvad ja venitavad jõud ja siis see kõige suurem võlujõud , mille kohta öeldakse inerts. Inertsjõud on otseselt seotud ridva kaaluga . Mul on juba õige mitu näidet tuua , kus tehtud ridvale nöör ei sobi , liiga kerge .... võiks ju valida klass raskema nööri ... aga ... suurendan hoopis ridva kaalu ja kõik on korras , ridva ja nööri koostöö on paigas.Eriti hästi tunneb ja märkab seda kaaluvärki suurematel ritvadel , ütleme # 7 ja suurematel.
Kui selle inertsjõu ridvale tegemise käigus kätte saad hakkab juhtuma imelike , vahepeal üllatavaid asju . Nt . 6-jalane ritv töötab 14-15m heitepeaga nööriga vabalt , ei pea heitmisel punnitama , ega rapsima . Või sama pika heitepeaga teed rullheite . Liigutad veidi ridva otsa , lased selle rulli minema .... ja rullib , kõik selle pika heitepea . Vahepeal on niisugune tunne , et asja juures tuleb nagu loogikast puudu veidi .
Kokkuvõteks . See ongi ridvategemise juures kõige tähtsam . Panna koos "mängima " nööri kaal , ridva kaal , rulli kaal . Ükski ei saa olla suur ega väike , vaid kõik peavad olema vastavale klassile parajad.
Kogu selle ridvategemise aluseks on tegelikult nöör. Missuguse profiiliga nöörile hakkad ritva tegema , sellele nöörile vastava profiili pead sa ka ridvale valima . See annab nagu aluse , mis paindega ritv peab olema.
Nööri klass ( aga see tähendab raskust ) hakkab määrama kui raske peab ritv olema . Ridvas toimivad jõud on suurelt kolme sorti . Ristipidi murdvad jõud , pikkupidi kokkusuruvad ja venitavad jõud ja siis see kõige suurem võlujõud , mille kohta öeldakse inerts. Inertsjõud on otseselt seotud ridva kaaluga . Mul on juba õige mitu näidet tuua , kus tehtud ridvale nöör ei sobi , liiga kerge .... võiks ju valida klass raskema nööri ... aga ... suurendan hoopis ridva kaalu ja kõik on korras , ridva ja nööri koostöö on paigas.Eriti hästi tunneb ja märkab seda kaaluvärki suurematel ritvadel , ütleme # 7 ja suurematel.
Kui selle inertsjõu ridvale tegemise käigus kätte saad hakkab juhtuma imelike , vahepeal üllatavaid asju . Nt . 6-jalane ritv töötab 14-15m heitepeaga nööriga vabalt , ei pea heitmisel punnitama , ega rapsima . Või sama pika heitepeaga teed rullheite . Liigutad veidi ridva otsa , lased selle rulli minema .... ja rullib , kõik selle pika heitepea . Vahepeal on niisugune tunne , et asja juures tuleb nagu loogikast puudu veidi .
Kokkuvõteks . See ongi ridvategemise juures kõige tähtsam . Panna koos "mängima " nööri kaal , ridva kaal , rulli kaal . Ükski ei saa olla suur ega väike , vaid kõik peavad olema vastavale klassile parajad.
Re: Ridvad , rullid , nöörid...
Õhtul ikka tunnike töökojas . Viimased 6 bambust letis . Nokitsemine käib ... natuke siit ja natuke sealt .Hea julge tunne on selle poole pealt , et kevadeks on need kõik valmis . Siis hakkan jälle inimeseks ja inimese moodi kalal käima
Re: Ridvad , rullid , nöörid...
Andri, kas varsti on nii, et saad kõik kalalkäigu korrad aastas teha selliselt, et iga kalalkäigu peale eraldi ritv seina pealt...? Ehk nagu igal endal lugupidaval daamil ei sobi presidendi vastuvõtule minna varasemalt kasutatud kleidiga, ikka iga korraks moodne disainerkleit... igaks kalalkäiguks iseloomuga disainerritv...